Naši lektoři

Barbora
lektorka

Moje cesta k francouzštině byla trošku složitější. Začala jsem se ji učit v jazykové škole, protože se mi vždycky moc líbila a na gymnáziu ji pro náš ročník neotevřeli. Potom jsem si pro studium na vysoké škole vybrala úplně jiný obor, ale nakonec jsem se k francouzštině vrátila a studovala na Filozofické fakultě MU a jeden semestr také na Université Rennes 2 v Bretani. Teď studuji učitelství francouzštiny na Pedagogické fakultě MU.

Na francouzštině mě nejvíc baví fonetika, která sice vypadá velmi složitě, ale když do ní člověk už jednou pronikne, zjistí, že je vlastně krásně pravidelná a všechno dává smysl. Proto se snažím, aby studenty na začátku celková složitost neodradila a francouzštinu brali jako výzvu a zábavu (třeba se systémem francouzských číslovek to jinak ani nejde).

Kromě samotného jazyka mám moc ráda i francouzskou gastronomii a krásná francouzská města, která jsem hlavně během svého Erasmus pobytu mohla navštívit. Mimo to mě baví třeba číst, chodit do kina nebo divadla a objevovat (hlavně brněnské) kavárny.

Darina
lektorka

Jmenuji se Darina a studovala jsem na FF MU v Brně. Francouzštinu učím více než 20 let. Mým motorem je variabilnost práce, kterou vykonávám, a mojí inspirací jsou studenti – od těch nejmenších až po ty nejstarší. Spoustu svého času věnuji rodině, především svým dvěma dětem. Nejlépe si odpočinu na horách. V současnosti mám velkou slabost pro Řecko:-)

“Líbí se mi její přístup, také snaha rozmluvit všechny, hodně diskuzí, ochota vysvětlit i gramatiku, kterou bychom již měli znát.”

Fabrice
lektor

Vystudoval jsem humanitní studia a francouzštinu pro cizince (obor Maîtrise de FLE na Université Stendhal v Grenoblu).

Nyní vyučuji francouzštinu skoro 20 let (skoro – „když miluješ, nepočítáš“ 🙂 ). Pocházím z Bretaně, ale žiju České republice už zhruba taky 20 let (zhruba – „když miluješ, nepočítáš…“).

Studenti mě dokážou překvapit tím, že si dovedou představit a vytvořit slova a formulace, které neexistují, ale mohla by existovat. Je zábavné sledovat logiku, s jakou došli k některým chybám.

„Rodilý pedagog, ví, jak učit.“
„Fabrice má pozitivní přístup, dokáže zaujmout a motivovat, má výborné znalosti.“

Jakub
lektor

Do francouzštiny jsem se pustil na gymnáziu v Hustopečích a od začátku jsem ji měl v oblibě. Pokračoval jsem s ní dál, ale pořád mi to nestačilo. Stal jsem se studentem francouzského (a anglického) jazyka a literatury na FF MU v Brně. Jeden semestr jsem strávil na Université de Rennes 2 v Bretani. Aktuálně jsem absolventem magisterského studia francouzštiny. V Alliance Française učím čtvrtým rokem.

Můj styl výuky se odvíjí od potřeb studentů a cílů kurzu. Za priority považuji mluvení, poslech autentických dokumentů, ve zkratce učení se praktickým jazykovým dovednostem, které se studentům budou hodit. V kurzech zpravidla vytvářím Google Classroom, ve které nachází jak materiály, se kterými pracujeme, tak i (dobrovolné) domácí úkoly.

Těší mě, když vidím u studentů jazykový progres, a když vnímám, že do lekcí chodí s radostí.

Mám v oblibě sport, momentálně se nejvíce věnuji stolnímu tenisu. Rád zkoumám a učím se jazykům. Přitahuje mě umění. Občas maluji, kreslím, píšu. Vážím si času prožitého s kamarády a rodinou. Rád se toulám, ať už městem nebo v přírodě.

Lucile
lektorka

Je suis tombée dans la marmite du FLE (Français Langue Étrangère) un peu par hasard… Ma première expérience d’enseignement était d’apprendre aux bouts de chou (4 à 8 ans) à naviguer sur la mer :-). Passionnée de littérature, j’ai étudié les Lettres Modernes et plus particulièrement les Littératures francophones africaines et antillaises à Lille et Lyon. Et quand la „maison du citoyen“ de mon quartier à Villeurbanne m’a contactée pour donner des cours de FLE à des migrants, je me suis lancée dans l’aventure.

Depuis, je n’ai pas cessé d’enseigner, un peu, beaucoup, passionnément selon les périodes de la vie et les lieux dans lesquels j’ai vécu. Curieuse, je me suis formée en FLE et je saute sur chaque occasion d’explorer les vastes terres de la pédagogie et de la didactique.

J’adore enseigner, jouer avec la langue française, sortir des sentiers battus… et ce qui me porte le plus est l’alchimie qui se crée et qui lie les différents participants à un cours ! En dehors de ma vie enseignante, je suis maman de trois enfants, j’aime particulièrement gravir les collines qui entourent ma maison, quitte à se frayer un chemin à travers les ronces, je suis toujours aussi boulimique de lecture et je peux passer des heures à rêver et à refaire le monde avec ceux que j’aime…

Markéta
lektorka

Vystudovala jsem FF MU, obor francouzština a italština. Učím již 20 let (to snad néééé!). Mým cílem je v kurzu studenty rozmluvit – poklona od jedné studentky: „Paní učitelko, vy byste rozmluvila i plyšovou hračku!“

Můj styl výuky: dril + konverzace + vymáčkni se, jak umíš. V žádné hodině nesmí chybět poslech písně, což je cenný zdroj slovíček, gramatiky.Profesní úspěchy – studenti úspěšně složili zkoušky DELF i DALF.

Baví mě srovnávat italštinu a francouzštinu. Hodina v kurzu mě nesmírně nabije.

Jiné koníčky: běhání, výuka češtiny pro cizince, jóga a čtení.

Milka
lektorka

K francúzštine som sa dostala vďaka bilingválnemu gymnáziu v Bratislave a po absolvovaní ročného pobytu na strednej škole vo Francúzsku som si ju ešte viac obľúbila. Následne som sa ju rozhodla študovať aj na vysokej škole.
Mám rada, keď mám vo výuke voľnosť ale aj systém. Ak pracujem s učebnicou, rada ju dopĺňam vlastným materiálom a snažím sa do výuky zakomponovať hry alebo iné výukové materiály podľa úrovne jazyka. Myslím si, že pri výuke kurzov sú dôležité aj vzťahy medzi sebou a dynamika skupiny.

Ako jeden z úspechov považujem to, že som dokázala naučiť základy francúzštiny predškoláka, ktorý nevedel písať ani čítať. Tým, že som v tej dobe len začínala s doučovaním francúzštiny som bola pyšná na to, ako dokázal po pomerne krátkom čase tvoriť jednoduché vety.

Vo svojom voľnom čase rada počúvam hudbu (obľubujem hlavne živú hudbu), rada trávim čas s priateľmi, venujem sa dobrovoľníctvu, skúšam nové recepty v kuchyni a rada tvorím.

Raïssa
lektorka

Je m’appelle Raïssa, née en Lorraine, d’une maman ch’ti et d’un papa allemand-francophone. J’ai vécu en France, Russie et en Allemagne avant de m’installer en République Tchèque. Pendant mes études de médecine humaine à Brno, j’ai gardé le contact avec la langue française et mon pays natal en donnant des cours privés à des amis et étudiants de l’université.

C’est ensuite en automne 2020 que je suis devenue professeur à l’Alliance Française de Brno. Les langues ont toujours été très importantes pour moi (j’en parle plus de 4) et facilitent le partage et l’échange culturel nécessaire à une bonne entente.

C’est avec cette motivation que j’ai le plaisir de donner des cours de conversation et des cours individuels de tous niveaux (A1-C2). Toujours prête à m’adapter aux souhaits de mes étudiants pour un bon échange sans frontière.

Tereza
lektorka

Jmenuji se Tereza a francouzštině se věnuji už 12 let. V současnosti studuji magisterský program na Pedagogické fakultě MU. Mojí velkou zálibou je cestování po Francii a objevování rozmanitosti jejích regionů, ať už po stránce kulturní, nebo gastronomické. Ihned po maturitě jsem si vyzkoušela život v Alsace jako dobrovolnice v programu Workaway. Velmi mě tehdy překvapila podoba skutečné, mluvené francouzštiny, do které se od té doby pravidelně snažím pronikat prostřednictvím sledování francouzských seriálů a podcastů. V roce 2022 jsem strávila semestr na Université Paul Valéry III (Montpellier).

Ve svých hodinách se snažím především o navození příjemné atmosféry, kdy chyby nejsou překážkou, ale naopak nezbytnou cestou k růstu. Studentům se snažím nabízet rozmanité materiály (často v dematerializované a zábavné podobě – např. v aplikaci Wordwall, Quizlet, Vocaroo atd.), vždy v souladu s jejich potřebami a zájmy. Ráda se od svých studentů učím a přijímám výzvy, které mi výuka přináší.

Francouzština je mojí velkou vášní, která je vysoce nakažlivá!

Tereza
lektorka

Francouzština mě nadchla již během studia na gymnáziu. Také proto jsem se ji rozhodla studovat i na vysoké škole – nejprve jsem se pustila do francouzské filologie a poté do překladatelství francouzštiny.

Lektorství se věnuji již třetím rokem a musím říct, že je to nesmírně rozmanitá a obohacující činnost. Se studenty se vždy snažím pracovat na všech aspektech francouzštiny a ráda vidím, když studenti sami u sebe postřehnou pokrok a vidí, že se posouvají dál. To motivuje jak je samotné, tak i mě.

Mám velmi ráda kulturu, což se také může projevit během mých lekcí. A když zrovna nesedím nad francouzštinou, věnuji se práci na zahradě, pejskovi, folklóru nebo včelaření.

Václav
lektor

Francouzština mě začala více zajímat po výměnném pobytu na střední škole, kdy jsem si vyzkoušel týden života ve francouzské rodině ve městě Le Mans. Potom jsem dostal motivaci jazyk více poznat. To jde nejlépe právě ve Francii, a tak jsem při studiu na vysoké odjel na půlroční pobyt do města Limoges v regionu Nouvelle-Aquitaine. Z pobytu čerpám dodnes, ať už jde o jazyk nebo o poznání přátel. Ty se zatím každé prázdniny vracím pozdravit a při výletech se snažím poznávat zase další střípky Francie a jejího jazyka.

Momentálně studuji magisterský program v Brně na Pedagogické fakultě občanskou výchovu a francouzštinu pro učitelství a těším se na moji novou roli lektora francouzštiny v AF.

Veronika
lektorka

Francouzštinu jsem studovala na Filozofické fakultě v Brně na naší milé Masarykově univerzitě, kde aktuálně učím sympatickou skupinku studentů.

K francouzštině mě původně přivedla nevole učit se německy! Nicméně, jak už to bývá, i já jsem se nechala udolat kouzlem její libozvučnosti, komplikovanou gramatikou a fonetikou z jiného vesmíru. Teď učím přes dva roky, zejména začátečníky.
Baví mě všechny ty metafory, poetické fráze a ustálená spojení, baví mě rozmanitost přízvuků a kultur a taky samozřejmě to, že dokážu správně vyslovit slovo croissant nebo crème brûlée.

Studenti mě dokážou překvapit otázkami o původu slov, zvídavostí a kreativitou nebo obrovskou kyticí, kterou jsem teď na konci kurzu dostala!